.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
پايگاه پليس در روستاهاي گيلان

فرمانده پليس راه گيلان امسال از راه‌اندازي پايگاه پليس در روستاهاي استان خبر داد.

غلامرضا سيري در همايش راهوران محله با حضور دهياران استان افزود: سوانح رانندگي هر ساله جان ميليون‌ها نفر را در جهان مي‌گيرد.
وي ادامه داد: سالانه بالغ بر 22 هزار و 500 نفر در كشور بر اثر سوانح رانندگي كشته و 200 هزار نفر مجروح مي‌شوند كه اين آمار در گيلان يك‌هزار نفر كشته و 10 برابر آن مجروح است.
سيري آمار كشته‌ها و مجروحان حوادث رانندگي را تكان دهنده و نگران كننده خواند و تصريح كرد: در راستاي كاهش اين آمار بايد تمهيداتي انديشيده شود.
فرمانده پليس راه گيلان با بيان اينكه در تمام راه‌هاي روستايي گيلان امكان پوشش وجود ندارد، اظهار داشت: به دليل گستردگي راه‌هاي روستايي استان و مشكلاتي كه در اين محورها وجود دارد، نمي‌توانيم همه آنها را به تنهايي زير پوشش قراردهيم.
وي كيفي نبوده جاده‌هاي روستايي و عدم نظم‌پذيري در اين محورها را كمرنگ دانست و بر ضرورت همكاري دهياران با پليس در اجراي طرح راهوران محله تاكيد كرد.
سيري با اشاره به اهداف اجراي اين طرح خاطرنشان كرد: براي اينكه بتوانيم محورهاي روستايي و فرعي را پوشش دهيم، انضباط‌بخشي ترافيك، افزايش آگاهي مردم و كاهش تصادفات در جاده‌ها را دنبال مي‌كنيم.
فرمانده پليس راه گيلان مشاركت خانواده‌ها در طرح همياران پليس را اقدام مهم پليس خواند و گفت: با اجراي اين طرح سوانح جاده‌‌اي تا حدي كاهش يافته است.
وي با بيان اينكه در طرح راهوران محله از دهياران كمك گرفته مي‌شود، افزود: امسال در هر روستاي گيلان يك پايگاه پليس راه‌اندازي مي‌شود.
سيري ايجاد اين پايگاه را در راستاي اهداف پليس و كاهش تلفات جاده‌اي عنوان كرد.
وي طرح راهوران محله را كشوري ناميد و گفت: گيلان در اجراي اين طرح پيشگام است.
سيري با بيان اينكه 88 درصد راه‌هاي گيلان فرعي و روستايي است، خاطرنشان كرد: بالغ بر 60 درصد تلفات جاده‌اي در اين محورها اتفاق مي‌افتد.
فرمانده پليس راه گيلان توجه به جاده‌هاي روستايي، نظارت و كنترل بهتر، افزايش سطح آگاهي عمومي در زمينه رعايت مقررات راهنمايي و رانندگي را از جمله اهداف طرح راهوران محله بيان كرد.
وي آموزش دهياران را در اجراي طرح راهوران محله ضرورت دانست و تصريح كرد: دهياران پس از آموزش به عنوان هميار پليس راه استان در روستاها كمك مي‌كنند.
سيري داشتن حداقل ديپلم براي اهداي حكم راهور دوم و داشتن مدرك كارشناسي براي حكم راهور يكم را از جمله شرايط دهياران در طرح راهوران محله عنوان كرد.
فرمانده پليس راه گيلان با اشاره به وظايف دهياران در طرح راهوران محله خاطرنشان كرد: آموزش فرهنگ صحيح ترافيك، پيگيري نصب تابلوهاي هشدار دهنده، عدم ارتكاب به سرعت و سبقت غيرمجاز، بستن كمربند ايمني، كنترل موتورسواران و استفاده از تريبون مساجد براي آگاه‌سازي مردم از جمله وظايف دهياران است.
وي مديريت و رسيدگي در موارد ويژه را از ديگر وظايف دهياران برشمرد.
در اين مراسم به سه نفر از دهياران استان حكم راهور محله اهدا شد.


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.105 seconds.